NAL's Followers

NAL's Nuffnang

Monday, July 02, 2012

Semuanya Penting



Cikgu : Jangan lupa siapkan nota dan besok hantar diatas meja saya !
Pelajar : Tapi, susah la nak buat nota. Huraian panjang sangat.
Cikgu : Buat la peta minda tapi jangan salin semua. Ambil yang penting je.

Korang mesti pernah alami situasi di atas kan? Kadang-kadang memang susah nak siapkan nota sebab semua nampak penting. Tambah-tambah nota Sejarah dan Geografi. NAL tak nafikan yang nota Sejarah la paling susah NAL nak siapkan dulu. Satu, sebab malas nak baca dan dua, sebab tak suka subjek sejarah - jangan la ikut perangai ni yer..

Walau apapun, kita sendiri akan usahakan supaya nota tu siap. Betul tak? Masa tu sibuk la highlight sini, highlight sana. Sampai habis ink higlight tu - boleh percaya? haha. At the end, sampai jadi macam ni...


sumber : facebook.com

p/s : semuanya PENTING !


Korang kreatif? Cipta hadiah korang sendiri

24 comments:

Nur Hazwani Iberahim said...

hihi.part yg 'semuanya penting' tu takleh blah :)

ஜ miss klanika ஜ said...

buat nota pdhal dkt xam mengelabah cr buku asal balik .keh3

Tihara said...

akak dulu paling suke tulis nota...lagi laju diorang cakap lagi akk suka nak tulis..tak tau nape...bila dapt tulis semuanya rasa puas..pahamnye kadang dok juga..hihi :)

Harith Iskandar said...

wahhhhh smpai habis 1 buku ke kene tag?eheheheh :p
per kate rebus jerk :p

Cik Rongoks said...

peta minda :) suka sangat buat . huhu

Boni JLL3 said...

hahahahaha.. aku pernah jadi macam ni.. konon nak highlight isi yang penting, tapi last2 satu aku tak paham. semuanya aku highlight sebab aku konpius mana dia isi yang penting.hahahahha

fiQRa said...

adeiii pening pening.. hehe kena study cara comel sikit

hairy said...

dh mcm semua pentng ja...haha

NAL said...

@Nur Hazwani Iberahim :

hahha..kan2 ?

NAL said...

@ஜ miss klanika ஜ :

Betul3x..

NAL said...

@Tihara :

Bagus la mcm tu akak..

NAL said...

@Harith Iskandar :

Goreng pun sodap :)

NAL said...

@Cik Rongoks :

NAL pun. Senang sikit nak baca sebab cantik jer tengok peta minda tu..

NAL said...

@Boni JLL3 :

Aku pun pernah jugak..haha

NAL said...

@fiQRa :

Sangat2 pening Kak Mas..hehe

NAL said...

@hairy :

sebab tu la tajuk entri pun semuanya penting! haha

Zul De Alexis said...

giler semua penting tu...hak hak.

Mk Syahir said...

hamboihh..elok celop je buku tu dalam pewarna..kih3

inche hlovate said...

haha betul2..bila wat nota sjrh semuanya penting

NAL said...

@Zul De Alexis :

Tahu tak pe..

NAL said...

@Mk Syahir :

good idea.. :)

NAL said...

@inche hlovate :

haha..fakta tu..

9n0L4 said...

haha. sumenye nak higlite kan. kalau sume penting, kene cari yang lebih penting. ;)

NAL said...

@9n0L4 :

tu la kan..kena cari yang lebih penting! :)

LIVE from BONI KACAK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...