NAL's Followers

NAL's Nuffnang

Saturday, June 02, 2012

Perbezaan Pemikiran




sumber : images.google.com

Situasi :



Sepasang pengantin baru meraikan perkahwinan mereka dengan membuat terjunan payung terjun darimenara Kuala Lumpur. Ianya telah mendapat liputan meluas daripada pihak media.


Mereka yang berfikiran negatif :
  • " Gila ke apa diaorang ni ? "
  • " Dah tak der kerja agaknya. "
  • " Nak mati cepat kot, tak sempat la nak dapat baby. "

Mereka yang berfikiran negatif, tetapi tiada kaitan :
  • " Asal baju diaorang tak sesuai ? "
  • " Aduhai, yang perempuan lawa, yang lelaki tak hensem langsung ! "

Mereka yang berfikiran positif :
  • " Hebat betul pasangan ni, dua-dua berani. "
  • " Amboi, menarik sungguh cara diaorang ni sambut perkahwinan ! "
  • " Mesti banyak persiapan dilakukan? Terbaik lah ! "

Soalan NAL, di manakah posisi korang? Jom sama-sama kita fahami situasi di atas dan melakukan perubahan dalam diri kita sendiri. Boleh tolong NAL klik ni :


Inginkan hadiah menarik ? Di sini
Gemarkan Biskut Julies? Di sini

12 comments:

♥ sitifarhana ♥ said...

bfikiran positif suda..hehe

Razil Tahir said...

kalau saya, saya cool jer...
diorang ade sbab sendiri nak buat camtu kan...
Mind our own business sudahh... :)

NAL said...

@♥ sitifarhana ♥ :

Bagus lah.. ^^

NAL said...

@Razil Tahir :

Betul juga tu. :)

Boni JLL3 said...

biarkan apa yang orang lain nak buat sebab orang lain pun tak ada sibuk2 tentang apa yang kita lakukan. aku lebih selesa macam ni..hehe

NAL said...

@Boni JLL3 :

Faham. NAL just bg situasi utk membezakan pemikiran individu. haha =)

nasir hamzah said...

positif kan minda kau nasir.. jgn fikir negetif okeh..hehe

NAL said...

@nasir hamzah :

sangatlah better =)

eLLa n aLia said...

sy xtau lgi sbelah mna.. tpi kalo boleh, mau buat gak.. hehe

NAL said...

@eLLa n aLia :

serius? try la kalau best gtaw NAL =)

9n0L4 said...

ermmm. hidung tuan gmbr tu mcm zizan. hehe. (takde kaitan pun)

NAL said...

@9n0L4 :

ha? hurmmm, maybe lah ^^

LIVE from BONI KACAK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...