NAL's Followers

NAL's Nuffnang

Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru


Simple entri untuk pagi ni sebab kejap lagi nak gerak ke sekolah untuk jamuan kejutan buat semua guru-guru Tingkatan 6 di SMK Tunku Putra, Langkawi. Alhamdulillah, perancangan kali ni menjadi. Seronok pulak bila kita sendiri yang plan dan siapkan hampir semua benda dengan kawan-kawan yang lain.

Terima kasih buat,
  • guru Tabika Padang Puteh
  • guru-guru SK Temonyong, Langkawi (darjah 1 - 6)
  • guru-guru SMK Kedawang, Langkawi (ting. 1 -4)
  • guru-guru SMK Tunku Putra, Langkawi (ting. 5 - 6 atas)
  • dan semua guru-guru yang pernah memberi tunjuk ajar sepanjang persekolahan
atas ilmu yang dicurahkan sehingga Mohamad Hamizan Halim berada di tahap ini. 

Tanpa guru,
Saya MOHAMAD HAMIZAN BIN HALIM takkan mampu MENULIS nama saya,MENGEJA nama saya,MEMBACA nama saya,n MENGIRA huruf yg ada pada nama saya
#kata-kata oleh rakan NAL.


Ingatlah bahawa,
Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasaJika hari ini seorang Raja menaiki takhta, Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara, Jika hari ini seorang ulama yang mulia, Jika hari ini seorang peguam menang bicara, Jika hari ini seorang penulis terkemuka, Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa; Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa, Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca
#petikan daripada sebuah sajak yang NAL suka karya Usman Awang. 

Korang kreatif? Cipta hadiah korang sendiri

33 comments:

Eyqa Hasnan said...

kita pandai kerana guru yang mendidik dan usaha kita :)

Tihara said...

selamat hari guru juga nal :)

Ayuni said...

dtg dr blog Pak Cek Biola!

AZRUL AZMI said...

Bagusnya...

btw, nice blog..

Selendang Merah said...

selamat hari guru....:))

Miss Purple Ungu said...

nice sharing NAL
nanti update la pasal jamuan kejutan tu ye :)

KorN said...

hepy teachers day to all the person who is teacher...
(btul ke english aku ni.. haha)

btw, cemana nama skolah tu temonyong n kedawang, ape sejarah nya... update kat entry lain masa k

Hanim Irsyad said...

selamat hari guru.
tanpa guru siapa laa kita kan. :)

FARHAN said...

slamat hari guru.. begitu besar jasa seorang guru kpd kita.. =)

NAL said...

@Eyqa Hasnan :

betul tu.

NAL said...

@Tihara :

NAL bukan cikgu :p

NAL said...

@Ayuni :

Terima Kasih. Selamat Datang

NAL said...

@AZRUL AZMI :

Terima Kasih :p

NAL said...

@Selendang Merah :

Selamat Hari Guru ^^

NAL said...

@Miss Purple Ungu :

TQ. Insha Allah

NAL said...

@KorN :

Kalau da masa terluang, NAL akan kongsikan

NAL said...

@Hanim Irsyad :

Setuju sgt

NAL said...

@FARHAN :

sememangnya ! ^^

Boni JLL3 said...

guru2 ibarat ibu bapa ke dua kt yang sentiasa nak pelajar2 dan murid2nya beroleh kejayaan di dunia.. selamat hari guru!!

NAL said...

@Boni JLL3 :

sememangnya..

si kiut lavender said...

yeap..

kejutan tuh berjlan dgn lancar dan jyanya

guru...:)

moga kita pun bakal menjadi pendidik

nasir hamzah said...

jasa guru perlu kita hargai.

selamat hari guru..

NAL said...

@SKL :

Insha Allah.

NAL said...

@nasir hamzah :

betul tu. ^^

Harith Iskandar said...

tingat kt cikgu Fauziah

Elysa Sofia said...

jadi cikgu bukan senang..selamat hari guru ^_^

aReLaN said...

selamat hari guru buat sume guru yang pernah mendidik kita kan.tanpa mereka sapa lah kita sekarang ni.

NAL said...

@Harith Iskandar :

cerita la sikit.

NAL said...

@Elysa Sofia :

sememangnya tepat ^^

NAL said...

@aReLaN :

betul2..

9n0L4 said...

mmg sajak ni berhantu kan. hee. ade anak murid yg same name dgn NAL. ;)

NAL said...

9n0L4 :

ya2. betul ke ni? tak sangka ramai juga nama 'hamizan' ni ye :)

9n0L4 said...

yeeeee. betul. nakal sgt. hehe.

LIVE from BONI KACAK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...