NAL's Followers

NAL's Nuffnang

Wednesday, January 16, 2013

Miss Sharifah Zohra Jabeen VS Miss Bavani


sumber : youtube.com

Ni juga merupakan isu semasa realiti keadaan negara kita. Sememangnya mencetus fenomena baru dalam kalangan siswa siswi Malaysia. NAL pernah juga menyertai program besar seperti ini di UMS tetapi tak la sampai mencetuskan perbalahan sebegini.

NAL nak bercakap selaku seorang pendebat dan juga siswa, tindakan ataupun perucapan Miss Bavani sememangnya tidak langsung bermasalah. Maknanya beliau langsung tidak melakukan kesalahan. Beliau hanya wakil kepada mahasiswa Malaysia untuk bercakap mengenai isu PTPTN.

Kedua, dalam pada kita ingin orang lain mendengar kita, kita sepatutnya mendengar orang dahulu. Tanpa rasa bersalah, terus menarik mikrofon dan minta perhatian orang. Miss Sharifah Zohra Jabeen sendiri bercakap tentang hormat - yang ada jurang antara usia dan taraf pendidikan. Namun, korang semua perasan atau tidak, beliau langsung tidak menunjukan sikap seperti yang diperkatakan.

Tak dinafikan manusia rakus seperti yang diperkatakan oleh Miss Sharifah Zohra Jabeen, dan kelihatan jelas dalam perbuatan dan percakapan beliau ketika situasi ini. Beliau langsung tidak benarkan Miss Bavani habiskan soalan. Terkaku pulak panel diatas pentas.

Apa pandangan korang ? NAL rasa sesiapa yang tengok video ni pasti boleh membuat kesimpulan.

Korang kreatif? Cipta hadiah korang sendiri

13 comments:

hazwan hairy said...

kejap ja nma dorg femes..haha...

Rozuan Ismail said...

dah tgk,sangat biadab

NAL said...

@hazwan hairy :

betul tu hery. Sekejap sangat.

NAL said...

@Rozuan Ismail :

yer, sape2 pun boleh buat kesimpulan.. memang kenyataannya begitu..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hohohoho biadap sungguh

boni kacak said...

#listen <-- dah jadi viral internet paling popular dah sekarang.hehehehe

Harith Iskandar said...

mmm setuju dgn NAL, sbb kalau nk ckp ttg ape2 pn kite mesti kn buat dulu kan?lbh2 lg kalau bab adab

afzalsukasuki said...

hahaha dua2 ada masalah kalau kita teliti secara halus :)

NAL said...

@Wanieys a.k.a IbuQalief :

kan...

NAL said...

@boni kacak :

betul tu.. popular dlm masa yang singkat

NAL said...

@Harith Iskandar :

yes, its true..

NAL said...

@afzalsukasuki :

kenyataannya.. sokong !

Encik H said...

heheh..ikan jaws pun ada masalah..:p

LIVE from BONI KACAK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...