NAL's Followers

NAL's Nuffnang

Friday, December 21, 2012

Refleksi Diri


Apa khabar semua? Dah lama sangat NAL tak update dan melawat blog korang, korang dan korang. Kan? NAL mohon maaf sangat-sangat sebab terlalu sibuk dengan assignment dan lain-lain. Insha Allah, cuti sem nanti NAL akan beraktif seperti dulu.

Buat korang semua dan untuk diri NAL sendiri,


❝ Kehidupan boleh menjadi gersang apabila hilangnya tujuan. Tujuan hidup adalah untuk menyiapkan segala bekalan yang kita perlukan. Jika bekalan kita tercicir disaat ini, maka berpatahlah untuk mengambil bekalan itu semula. Jangan terus ke hadapan tanpa bekalan yang cukup kerana bekalan kita takkan pernah cukup sampai bila-bila.

Hati boleh menjadi gersang apabila hilangnya kebaikan. Kebaikan hati adalah ketidakmampuan untuk tenteram jika ada orang lain yang merasa gelisah, ketidakmampuan merasa nyaman jika ada orang merasa tidak nyaman, ketidakmampuan untuk tetap berperasaan baik apabila seorang tetangga sedang gundah.

Persahabatan boleh menjadi gersang apabila hilangnya kepercayaan. Kepercayaan adalah hal tersulit untuk dijelaskan di dunia ini. Namun, itu bukanlah soal anda pelajari di sekolah atau tidak. Tetapi, apabila anda tidak pernah belajar makna kepercayaan, anda benar-benar tidak mempelajari apa-apa pun. ❞

#refleksi diri 2012..



Korang kreatif? Cipta hadiah korang sendiri

10 comments:

boni kacak said...

aku sangat2 setuju dan meyokong sepenuhnya entri ko ni Nal :)

Tihara said...

kita dah makin hampir ke tahun 2013 pula..take your time ey, good luck on ur study :)

Nurlyla said...

lama x BW sini, bukan ape, mmang x ckup masa.. sibuk study.. baru je dpat cuti.. hehe.. BW kat tmpt lyla juga NAl..

9n0L4 said...

ade mase nnt, jgn lupe bw tau. :)

Nurlyla said...

dulu slalu dtg komen blog.. skrang ni sibuk ye?..

NAL said...

@boni kacak :

thanks :)

NAL said...

@Tihara :

terima kasih akak..

NAL said...

@Tihara :

terima kasih akak..

NAL said...

@Nurlyla :

NAL akan pergi jugak :)

NAL said...

@9n0L4 :

Insha Allah, NAL akan bw..

LIVE from BONI KACAK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...