NAL's Followers

NAL's Nuffnang

Wednesday, June 20, 2012

Wordless Wednesday #16


Segmen masyuk abad ini : Kat sini


  
mengambil berat..


    
jaga tepi kain orang..

Satu persoalan untuk korang semua,

berbeza atau sama saja ?

Berikan pendapat korang. Sesetengah masyarakat kini mungkin tersalah tafsir kedua-dua konsep di atas.


Korang kreatif? Cipta hadiah korang sendiri

20 comments:

Tihara said...

cukup sekadar jaga tepi kain org..jgn bercerita ttg pkr buruk seseorang..insya Allah..sbb jaga tepi kain ni perlu dari tak ambil tahu lansung kan

NAL said...

@Tihara :

Owh begitu...

Joel Leslie said...

memang dengar perkataan tu pun dah boleh bezakan.. mengambil berat: to care about untuk membawa kebaikan.

jaga tepi kain org: menyibuk a.k.a GAGO dalam BM Sarawak :P

eh betul ke? ;pppp

NAL said...

@Joel Leslie :

GAGO ?

cendol said...

lainnn mengambil berat dgn jaga tepi kain org..
kalo jge tepi kain org tuuu..ape org buat sume nak tau,tau mengata je bkn nak tlg bagi nasihat ke hape ke arah kebaikan..
kalo ambik berat mcm caring,take care..ape2 yg towards better

Masha Meisters said...

xsama...
mengambil berat akan wujud biler kita sayang...nakkan seseorg tu berubah atau lebih baik...^_^

KorN said...

errrr.. cemana nak bezakan ek? errr.. ade cara nya... cer gugel.. hehe... btw, ambil berat tu lagik baik dari jaga tepi kaen org...

womahimia said...

mana sama! HAHA

ctk said...

ambik berat senyap2....lau sampai mengumpat, jge tepi kain ler tu..hehehe

syafiqakarim said...

selain ejaan dan bunyi berbeza.
apa lagi ya NAL?
hahaha


err.jaga tepi kain tu lebih annoying
wa rasa -.-

NAL said...

@cendol :

Thanks :)

NAL said...

@Masha Meisters :

Betul..wujudkan kasih sayang :)

NAL said...

@KorN :

incik google bukannya taw apa pun..haha

NAL said...

@womahimia :

Ya..i get it :)

NAL said...

@ctk :

kupasan padat tapi bermakna..Tahniah.

NAL said...

@syafiqakarim :

hahhaa..dak tadika pun tahu yg tu..ya2 memang annoying ! :p

9n0L4 said...

pape pun jgn keterlalauan. buat ape pun takleh over sgt kan. ;)

NAL said...

@9n0L4 :

Betul tu..

Rozuan Ismail said...

terfikir sejenak. biasa ambil berat ni lebih positif. kita dgr dan kongsi masalah dan kegembiraan mereka. kalau jaga tepi kain ni biasanya negatif.tapi ada jugak positif mcm nak menegur ke arah kebaikan

NAL said...

@Rozuan Ismail :

sokong :)

LIVE from BONI KACAK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...