NAL's Followers

NAL's Nuffnang

Monday, February 27, 2012

Ukiran Terbaik


Hari ni NAL nak share pasal ukiran..
Ha?bukan ukiran ais atau kayu, TAPI..
Ukiran Pokok  (0_o)

Ukiran pokok ini terdapat di Knaresborough, Yorkshire Utara..
Jom terjah gambar-gambar di bawah,

*Ukiran misteri yang menakutkan..

Ukiran misteri ini dilakukan oleh sekumpulan pengukir yang tidak ingin dikenali..
Ada lagi..jom terjah,

*Ukiran seekor binatang...hurmm korang rasa apa?


*Ukiran ni gambaran seekor burung ' Raja Udang " menangkap ikan..

Ukiran sebegini mampu menarik perhatian pelancong untuk berkunjung ke sana. Apa yang dihasilkan adalah sesuatu yang sangat-sangat menakjubkan. Korang suka yang mana?
jom pilih-pilih..haha

Sumber : (dipetik & disesuaikan daripada Harian Metro, 26 Feb 2012 & Encik Google )

21 comments:

Hanim Irsyad said...

cantek!! :) terutamanya burung raja udang tuw. susah nak buat ney!!

NAL said...

@HanimIrsyad :

a'a..memang susah ^^

Rozuan Ismail said...

tahniah,anda dapat tempat pertama

NAL said...

@RozuanIsmail :

Terima kasih..

yana-feehily said...

wah..kreatifnya, subhanallah..

salam kenal..
tahniah dapat tempat pertama segmen pak cek biola. follow sini :)

Miss Purple Ungu said...

mmg kreatif la dorang ni :)

si kiut lavender said...

huuissh...cex nih nak melukis kat kertas pun fail ni ukiq kat kayu....

cantek kreatif abaq ang

Popkorn said...

yg atas skali memang smart..
yg kedua pon smart..
ketiga pon smart...
yg ke empat.... eh xde dah.... tambah lagi ade x?

NAL said...

@yana-feehily :

Salam kenal juga..TQ ya, nanti NAL follow balik.. :)

NAL said...

@MissPurpleUngu :

tersangatlah kreatif..

NAL said...

@SKL :

walaupun SKL belajar seni 11thn (darjah 1 - tingkatn 5) kan..haha

NAL said...

@Popkorn :

yang ni jer gambar yg ada, kalau nk lagi kena pergi la ke tempatnya.. :)

faizah husna said...

yg num 1 paling gerun...hehe..tp seni org yg bwt tuh sgt mengagumkan..^^

teha said...

wow.. cantikk gile ! pandai dieorg nie ukir kan :)

NAL said...

@FaizahHusna :

betul tu..

NAL said...

@Teha :

sgt2 kreatif..NAL tabik springg :)

aReLaN said...

sume cantik & menarik.kreatif betul diorang.hehe

NAL said...

@aReLaN :

terbaik kan? ^^

NAL said...

@aReLaN :

terbaik kan? ^^

Sarah Mohd Saleh said...

eh lawenyerrr.sgt kreatiff ;)

NAL said...

@SarahMohdSaleh :

yup..

LIVE from BONI KACAK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...