NAL's Followers

NAL's Nuffnang

Thursday, January 31, 2013

Memberi dan Menerima


sumber : Google

Ada dua perkataan yang sukar dilafazkan iaitu, Maaf dan Terima kasih. NAL yakin inilah antara perkataan yang sukar untuk manusia sebut atau ucapkan.

Tajuk hari ni , " memberi dan menerima " memang berkait rapat dengan dua perkataan di atas. korang pun boleh kaitkan sendiri kan? Orang memberi maaf, kita terima la sebaiknya. Sama juga dengan terima kasih. Paling penting adalah penerimaan kita terhadap perkara tersebut.

Ni nasihat seorang rakan yang NAL rasa ada perkaitan dengan memberi dan menerima,

" Jangan lari daripada masalah!
Cuba selesaikan dengan cara yang terbaik, even dia tak memaafkan kita
sekurang-kurangnya kita dah berusaha untuk berbaik dan
berdoa agar dia dapat menerima kita semula "

p/s : beri dan terimalah !

Korang kreatif? Cipta hadiah korang sendiri

12 comments:

[PCL] said...

alhamdulillah dah terapkan dalam family pcl macam ni., maaf dan terima kasih tu dah jadi biasa..

Rozuan Ismail said...

betol tuh. sebenarnya senang je nak ucapkan tapi disebabkan ego, ada yang tak mahu cakap

CiK Bella said...

betul! paling bagus kita maafkanlah orang setiap kali sebelum tidur. baru tenang :)

NAL said...

@[PCL] :

Alhamdulillah..NAL pun dah lama praktik benda ni..

NAL said...

@Rozuan Ismail :

Setuju dengan PCB, ego adalah punca..

NAL said...

@CiK Bella :

yer..tido pun lena kan..

Ahmad Desrayen said...

jangan terlena dengan ego saje,

www.sedapnih.com

Salam dari Indo :)

Tihara said...

kadang2 boleh terlupa nak ucap terima kasih tu kan.. :)

NAL said...

@Ahmad Desrayen :

Betul..

NAL said...

@Tihara :

yer kak..kadang kite pun terlupa juga..

ctk said...

In shaa allah..ingatan sesama kita...maafkan daku n terima kasih 4 everything :D

Encik H said...

eh aku rasa macam dah pernah komen entry ni..masuk spam ke? or perasaan aku jer..

aku sebenarnya teringat dialog masa ending filem Setem, "Pak Ramli selalu kata, kebahagian yang sebenar datang dari memberi, bukan menerima."

LIVE from BONI KACAK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...