NAL's Followers

NAL's Nuffnang

Tuesday, July 10, 2012

Terkenang Zaman Kanak-kanak





Teringat pulak zaman kanak-kanak bila dapat makan aiskrim ni. Walaupun tak semahal aiskrim yang ada dipasaran sekarang, tetapi aiskrim ni sangat sedap. Sebab? Aiskrim ni dibuat sendiri. Alhammdulillah, NAL terserempak dengan penjual aiskrim ni dekat rumah jiran.


Yummy..

Kalau kat tempat NAL, kita tak sebut aiskrim tapi kita sebut Ais Palit. NAL sendiri pun tak pasti sebab apa disebut sedemikian. Sekarang susah nak dapat sebab penjual akan datang ke kampung kita untuk jual ais ni. Best jugak dapat kenang zaman kanak-kanak.

Korang pernah makan? Apa pulak yang membuatkan korang teringat-ingat zaman kanak-kanak korang kalau korang jumpa benda tu? Jom kongsi cerita.


Korang kreatif? Cipta hadiah korang sendiri

28 comments:

Boni JLL3 said...

hehehehehe.. aku pernah makan.. aku pernah makan.. hahaha

NAL said...

@Boni JLL3 :

hahaha..excited nampak..

Yana Libra said...

dulu kalau beli aiskim yg pak cik motor tu, beli aiskim calung je~ yang asikim kon tu~ hehe

cendol said...

ohhh ais Palit.baru tau haha comel jugak nmenye ais palit..hihi
Cendol pnah mkn ais palit mcm ni.tp pnggil aiskrim roti!!eh,aiskrim ni kale hijau je mcm aiskrim perisa pistashio

NAL said...

@Yana Libra :

owh..panggil calung ye?

NAL said...

@cendol :

baru taw ke? hahaha..
owh, kacang tu. NAL pernah makan juga.

hairy said...

hery xsuka mkn cmni...haha..lain skit :p

zaxx said...

lama dh tk nmpak pakcik motor jual eskrem,uhuuhuh.. rindu lak rasnya..ceh tetibe haha

Shahriah Abdullah Novelis said...

As'kum Nal.. akak memang sampai laa kalau ada eskrem lalu depan rumah akak lambai tangan.. bukan untuk akak je sekarang dah turun ke anak2 hehehehe

Mk Syahir said...

perghhh..pergghhh roti aiskrim tu..pebret wa..taubat terliur wehh!

wa kecik2 makan eskrem pop je -,-

churippu farah said...

Ari 2 ada org jual aiskrem ni kt tmn frh..x sempt ligan dh dia pegi..sdeh..dh lama x mkn aiskrem cm ni..dlu kcik2 asal lalu ja msti ligan pkcik 2 sbb nk than dia..smpi pkcik 2 knai muka plgn tetap dia..ahahah..

Alynn Nyzaa said...

hehe..xsuka makan camni..:D

NAL said...

@hairy :

suka makan mcm mana? cup?

NAL said...

@zaxx :

haha? rindu pakcik tu ka rindu aiskrim dia? mcm2..

NAL said...

@Shahriah Abdullah Novelis :

wah, best la..hehe

NAL said...

@Mk Syahir :

jemput tengok gambar..haha..ais pop tu tak elok sgt.. :)

NAL said...

@churippu farah :

tak der rezeki tu..hehe..pelanggan tetap? dahsyat ni..

NAL said...

@Alynn Nyzaa :

asal lak? haha

si kiut lavender said...

pergh..

sedap kot...

roti tu jgak skl suka letak samabal ikan bilis..lagi yummy...nyum3...

deno said...

ha'ah la... dudlu masa sekolah rendah pernah makan eskrem ni :)

NAL said...

@SKL :

ye ker? hehe..

NAL said...

@deno :

teringat zaman2 sk rendah.. :)

KorN said...

Psstt Nal, aku nak habaq kat ang ni.. tp diam2 tau.. walo pon aku umur dah 22 tahun, aku pon beli jgk eskrim ni sampai skrg.. hihihi.. dah diam2..

dyabunga said...

time kecik pernah mkn.hihi

Harith Iskandar said...

suke gak mkn aiskrim ni,mmm kt umah sy ptg2 ade org jual kat taman.sbb umah sy betul2 tepi taman si slalu gak la mkn ais ni... :)

NAL said...

@KorN :

ok2..i'll keep it secret..ahaha

NAL said...

@dyabunga :

selalu time kecik2 la kite pernah makan..sekarang susah nak jumpa.

NAL said...

@Harith Iskandar :

best la..ni jrg2 jumpa.. :)

LIVE from BONI KACAK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...